Site Loader

SFO 1. årgang:

I SFO´en på 1. årgang – Starter SFO’en mandag, onsdag og fredag med, at børnene spiser deres medbragte mad med klassens voksne. Mens vi spiser, har vi klassens tid. Her snakker vi sammen om dagens aktiviteter i SFO, læser en bog, ser en kort film eller snakker om det børnene ønsker at fortælle noget om. Efterfølgende går vi ud og leger og får lidt frisk luft en lille times tid.

Tirsdag og torsdag starter vi dagen på 1. årgang på legepladsen, og børnene inviteres efter behov ind i eftermiddagscaféen, der har ”åbent” mellem 14:00-15:00, hvor de spiser eftermiddagsmad.

 

SFO 1. tilbyder:

  • Vi arbejder og bruger helhedstænkningen, hvor pædagogerne er en stor del af skoledagen til at opbygge tætte og nære relationer til børnene. Disse erfaringer overføres til den pædagogiske praksis i fritidsordningen, hvor vi hurtigt kan tune os ind på børnenes ønsker og behov.
  • Vi bestræber os på, og ser vigtigheden i at have tætte relationer til børn – forældre og lærere til gavn for børnenes læring og udvikling.
  • Omdanner klasselokalerne til rum for aktiviteter med fokus på, at børnene har mulighed for fordybelse i små grupper.
  • Kreative aktiviteter omkring bordet. Her er det muligt at hygge med venner eller bruge sin nysgerrighed med forskellige kreative aktiviteter, som følger årstid og sæson.
  • Bevægelse og lege aktiviteter flere gange i ugen. Det foregår i salene eller udenfor, alt efter vejret. Vi tilbyder bold, dans, musik, klatre væg alt efter hvad børnene ønsker.

Vi vægter den gode relation og venskab i den frie leg i SFO’en, hvor børnene har mulighed for at lege med venner og skabe nye venskaber.